-moz-border-radius: 25px 10px / 10px 25px; border-radius: 25px 10px / 10px 25px;

Halaman

Pelajari sesuatu yang baru disamping memberi pengajaran buat semua (>_<)

Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi SAW bersabda:
" Siapa yang Allah kehendaki kepadanya kebaikan, nescaya Allah mengujinya "
~Riwayat al-Bukhari~

' wAh EwA EwAaA '

Assalamu'alaikum WBT,,
'wah ewa ewaaa..' Apakan ito??!! Knapa kono' entry kali ney pelik tjuknya??
Hehehe,, Nt korang taw lerr,,

Alhamdulillahi Rabbil Alamin..
Slpas sorg sahabat ne recite entry 'prefect' saya, Dia bilang sma sa y dy teaw jd pengawas sekolah/asrama.
'Kalau bgitu la bratnya mw jd pmimpin, baek aku jd pljar besa jak..' 
Astaghfirullah.. Suka hati engkau je ekh..??! (= =')
Ne nak habak mai kat sume pembaca2 entry saya nih..

Mmg ssh jd pmimpin. Subhanallah..!! Sepa bilank seng?? Kau tanggung, kau jawab.. Itu la namanya TANGGUNGJAWAB.. Berani buat, berani tanggung. X gitu?? Hurm,, Fikiran usah dsempitn k,,

Byk kbaikn saya dpat bila saya jd sorg pmimpin ne.. Saya dpt pgalaman n pgetahuan y lebih brbnding pljar laen. Ye la,, pgalaman mmimpin, mntadbir, mgurus, mrncg, mgarah n mcm lagi lerr.. 4 ur information,, guru2 lbih rpat dgn pgawas2 brbnding pljar sbb sgala arahan disalurkn mlalui mreka2 nih.. jd medium prantaraan la ktakan.. Jd, ia mmudhkan mreka2 ne utk mmnx tnjuk ajar drp gru2 brkenaan apa2 y x dfhmi n x jlas.. See,, Easy right..?? (>_<)

Slaen 2,, kaifiat AMANAH 2 sndri jugak tlh mwatkan saya lbh sedar bhwa saya prlu jga n patuh pda AMANAH Allah SWT spr apa y tlh saya ceritakan kat entry 'prefect' saya tuh..Saya akn lbh brhati2 dgn apa y saya buat. Kita akn cri Allah sblum kita nk wat smthing en?? So, scra x lgsung,, kita akn lbh dkat dgn-Nya Yang Maha Tahu n Maha Mendengar.. 

Watpe korang nak kepoh?? Doa boleh mgubah takdir.. Maka prbykkn la brdoa..
Brtaubat byk n y pntg kita taw kita ne sepa?? xle wat sembarang je.. Kalau kita slh guna kuasa Insya-Allah diharamkan Syurga buat kita..
" Sesiapa yang diangkat oleh Allah untuk memimpin rakyatnya, kemudian dia tidak mencurahkan kesetiaannya, maka Allah mengharamkan baginya Syurga "
~Riwayat al-Bukhari~
Utk pgthuan krg, saya brsyukur btl dpat amnah tuh sbb sblum itu, saya mrupakan plaja y 'diam ubi berisi'.. Hehehe,, Diam2 saya ne, sayalah y selalu wat kes kat sklah/asrma. Apa jns brg hram y saya x prnh bawak?? Ctaw ma saya,, majalah, walkman, mp3 mp4, rntai, gelang, novel, komik,, even periuk nasi pown saya ikut subahat bawak g hostel taokk..!! (lapar bha tgh2 malam) (>_<)
Astaghfrh...!! Btpa dhsytnya saya tym F1 n F2 tuh?!! F1 oke lg sbb kakak saya ada. Beliau mrupakan slh sorg org2 kuat MPP kat sklh n asrma. So,, org sumer respect kat dia. Saya pun kena 'diam' lerr,, koai2 skett sbb saya prlu jga mruah n imej dia sbg sorg MMP n kakak saya. Masya-Allah..!! Smmgnya diam ubi berisi saya ne taw. 2 b honest, F2 jugak ler saya pro wat kes,, pro jugak dlm akademik. Top 10 ranking form.. Huhuhu Pantang dicabar!! Psti saya buat..!! Mmg jajal (nakal). Padahal org laen pikir saya ne budaq skema n brsahsiah tggi.. (= =') Sdgkn dlm diam saya jugak kaki wat kes.. Astaghfirullahal'aziim...

Bgi korg2 y wat kes,, Bsr atau kcil,,
Baek jgn lerr,, Buang tenaga, buang masa..!! Korang ikut jak praturan tu that's all. Kalau korg wat kes, mmg korg byk buat pmbaziran. Bazir 2 kan amalan Syaitan??!! Bazir waktu bljr sbb bila ktahua, kdpatn, tropot,, kena suk rekod disiplin, msuk bilik disiplin ag,, Sdgkan wktu 2 ble dwat msa ntuk tumpu prhatian dlm pljaran n pmbljaran.. Adedeh,, Buang tnaga sbb tnaga tuh dsalurknpd bnda2 y x ptt (buat kes) kiranya buat dosa la ekh.. Baek wat bnda y brfaedah. Dpat phala, hati sng, hdup tnang. Smooth jak prjlnn hdup kita.. Xnk cm2 kerr??

Even korg pljat pown,, Korg kena it,, korg pown ada amanah jugak.. Amanah parents korg ntuk bljar kat sklh.. Korg WAJIB igt..!!!

" Redha Allah tletak pda keredhaan ibu bapa " Jga amnh drg brmkna korg jga redha parents korg tuh. so,, Msg2 bole brfikir k ...

Pemimpin mg ssh sb drg pg 2 amanah bsar: amanah Allah n amanh ibu bapa.. Y pljar plak, itu jerr,, sbb tu la pmmpin ne special skett..

Slaen tuh,, amnah korg dlm dri korg tuh,, Huh?! Apa dia?? Toksah pikir lerr,, Kita sbg pljar kena sruh ikrar hri2 kat skolah.. E2pn kira amnh kita jugak tuh. Jnji kita ntuk sklah n ngara. WAJIB patuh..!! Bkn brtujuan nuk mgongkong, ttp mndidik kita spya kita x jd insan munafiq. Kena faham tuh..

Saya hrp slpas korg bca entry saya ne, Minda korg akan dpt 'diketuk' skett! Biak korg fikir di luar kotak fikirn korg.. Jd mnusia brmtlamat n brwawasan.. Toksah buag msa k k k .. Renung2kn n selamt beramal..

Maaf andai trdpat x n c lap dlm etry ne y watkan korg trasa hati n myinggung prasaan korg k k k ..

Wassalam..

Sesungguhnya Allah itu sentiasa bersama2 dgn org2 y sabar....

Tiada ulasan: